تحلیل و بررسی نامه سردار سلیمانی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

شبکه المیادین در خبری، نامه سردار سلیمانی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جدید حماس را منتشر کرد که در اینجا به تحلیل این موضوع پرداخته خواهد شد...

?امروز شبکه المیادین در خبری، نامه سردار سلیمانی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جدید حماس را منتشر کرد.

✅ در این نامه، سردار سلیمانی ضمن تبریک به اسماعیل هنیه به رئاست دفتر سیاسی حماس، انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان یکی از مجاهدین شاخه نظامی (مقاومت) حماس به مسئول سیاسی این جنبش در نوار غزه را هم تبریک گفتند.

?بخش‌هایی از نامه سردار سلیمانی

✳️کارهای بزرگ در شرایط سخت فقط از عهده مردان مرد برمی‌آید.
✳️امیدواریم با تلاش‌های شما فلسطین بار دیگر به عنوان موضوع اول جهان اسلام و سایر مؤمنان آزاده قرار بگیرد.
✳️استکبار جهانی و مزدوران صهیونیست آن دنبال منحرف کردن جهاد امت از مسیر اسلامی آن هستند، این‌ها به دنبال ربودن قدس هستند آن‌هم در لحظه‌ای سخت که حامیان این شهر دچار ضعف اراده شده‌اند و از آن دست کشیده‌اند.
✳️امیدوار به تلاش‌های شما برای ریشه دواندن و نهادینه کردن مقاومت در امتداد «خط جهادی» جنبش حماس هستیم.
✳️به تلاش‌های شما برای تکمیل روابط با هم‌رزمانمان در حماس امیدوار هستیم.

?تحلیل و ارزیابی

1-یکی از نکات بسیار مهم، علنی شدن این نامه پس از سفر ترامپ به عربستان و سرزمین های اشغالی و تروریسم نامیدن حماس در نشست سران آمریکایی-اسلامی در حضور برخی از رهبران پرمدعای سازش گر عربی- اسلامی است.

2-تاریخ زمان نگارش ثبت شده در نامه سردار سلیمانی، 8 می 2017 ذکر است؛ یعنی این نامه بدون درنگ پس از انتخاب هنیه به مسئول دفتر سیاسی حماس (در 6 می) و انتشار سند جدید و پرجنجال سیاسی حماس( در 1 می) نگاشته شده است.

3-متن نامه، سرشار از حمایت، امید و دلگرمی نسبت به تیم جدید و جهادی حماس و شخص اسماعیل هنیه برای احیا مسئله فلسطین و آزادی فلسطین است.

4-اشاره به یحیی سنوار به عنوان یکی از مجاهدین حماس و گردان های عزالدین قسام از دیگر نکات حائز اهمیت پیام است که به نوعی نشان از حمایت ویژه از طیف نظامی-سیاسی مستقر در غزه حماس است.

5- در بخشی از پیام صراحتاً سخن از امید به «تکمیل روابط با همرزمانمان» به میان آمده است که نشان دهنده اراده جمهوری اسلامی برای عبور از چالش‌ها و تنش‌های چند سال گذشته با رهبری جدید حماس با جنبش مقاومت فلسطین است.

 

***

• کاری از تحلیلگر اندیشکده راهبردی تبیین

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

 

ارسال دیدگاه